تماس با ما

کد تماس با ما

دوستداران حیوانات
دوستداران حیوانات
مشکلی با حیوان خانگی خود داری؟ خوب جایی اومدی! 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستداران حیوانات و آدرس animalsproblems.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





خیلی خوب بعد از بحث شرایط نگهداری سنجاب می رسیم به بحث تغذیه. اول از همه این که سنجاب موجودی جونده ست و به همین دلیل دندوناش دائما در حال رشده. برای جلوگیری از رشد بی رویه دندونای سنجاب، اون باید دائما در حال جویدن باشه و بهترین ماده برای جویدن اون، چوبه. حواستون باشه هرگز از خاک اره برای سنجاب استفاده نکنید. چون دونه های بسیار ریزی داره که باعث بسته شدن مجراهای تنفسی و خفگی حیوون می شه.

مناسب ترین گزینه برای سنجاب پوشال کولره که به دلیل هزینه زیاد() از پوشال چوب هم استفاده می شه. پوشال چوب رو می شه از ...

سنجاب در حال جویدن دانه سنجاب در حال جویدن کاجسنجاب در حال تغذیهسنجاب در حال تغذیه

می شه از نمایندگی های شرکت همستر-ایران خرید یا از طریق اینترنت سفارش داد. ولی من اینجام تا کار شما رو راحت تر کنم و به عنوان یه دوست بهتون بهتون میگم به جای این کارا برید تو یه مبل سازی یا کارگاه چوب بری، از زیر دم و دستگاه هاشون آشغال چوب ها رو جمع کنید. تو منزلتون هم با یه آبکش الکش کنید تا خاک اره های قاطیش بریزه. بعد با کمال اطمینان اونا رو توی یه محفظه بذارید و تو قفس سنجاب قرار بدید. اگر هم کف قفستون کف پوش پلاستیکی داره می تونید کف قفسش بریزید و روشو با برگ درخت یا اگه نشد روزنامه بپوشونید.

این از مورد کوتاه کردن دندونا. حالا می ریم سر تغذیه اصلی. سنجاب ها غذای اصلی که می خورند دانه و آجیل است. هر نوع دانه و آجیلی غیر از بادوم هندی. اما به جز این ها از موارد زیر هم تغذیه می کنند:

کاهو، هویج، سیب، نان، انگور، بیسکویت، کیک و کلوچه، آشغال بلال، پرتقال، توت، گیلاس، دانه گندم، تکه های موز، بلوط و شاه بلوط، کرفس، کلم(معمولا کاهو را به کلم ترجیح می دهند)، زردآلو و... .

به طور کلی سنجاب ها همه چیز را می خورند غیر از مواد خیلی تند مثل پیاز. خیلی آبدار مثل گوجه فرنگی و خیلی شور مثل مواد نمکی. همین طور فست فود، مواد سرخ کردنی، چیپس و پفک به شدت مضر است.

برای تغذیه بچه سنجاب ها:

اگر بچه از حالت نوزادی درآمده باشد(مو درآورده باشد و چشم و گوش باز کرده باشد)ولی هنوز به شیر احتیاج داشته باشد می توان مقداری شیر خشک را با کمی آب ولرم مخلوط کرد و در اختیار سنجاب گذاشت. اگر قصد دستی کردن سنجاب رو دارید بهتره یا پستونک یا چیزی مشابه بهش غذا بدید تا به غذاخوردن از دست شما عادت کنه.

اگر بچه خیلی کوچک باشد و هنوز نوزاد به حساب بیاید، به موارد زیر در طول یک هفته نیازمند خواهد بود:

40-50 سی سی شیر. بیش از حد شیر دادن به بچه سنجاب باعث ناراحتی معده اش می شود. اگه نخورد با سرنگ یا پستونک بهش بدین.                                                             نمک یددار به مقدار کم در شبانه روز. (مثلاروزی یک پسته شور را به سه قسمت کنید و در سه نوبت به او بدهید. سعی کنید پسته ها تا جای ممکن به صورت پودرشده باشند تا قابل خوردن و هضم باشند!)                                                                                                    ویتامین های aوdوc. ویتامین d از طریق نور آفتاب تامین می شه. اگه جلو آفتاب نمیره باید دو بار در هفته و هر سری 4 قطره ویتامین d بخوره. بقیه ویتامین ها رو از میوه ها تامین کنین. مثلا تو پرتقال ویتامین c هست. می تونید پرتقال رو آبش رو بگیرید و بهش بدید. بازم میگم اگه سوال بود حتما بپرسید. خوشحال می شم.             


نظرات شما عزیزان:

پریا
ساعت22:12---17 خرداد 1393
متاسفانه باید بهتون بگم اطلاعاتی که راجع به تغذیه سنجاب و اصولا نگه داری سنجاب دادید 100% غلطه!چون در وهله ی اول سنجاب ایرانی اصلا حیوون خونگی نیست!هر حیوونی که از طبیعت بشه اه اسارت در بیاد حیوون خونگی نیست اقای محترم!شما ادعای حیوون دوستیتون می شه اما در اقع دارید به حیات وحش کشورتون خیانت می کنید.شروط حیوون خونگی بودن یه حیوون اینه که اول از همه در طبیعت در خطر انقراض نباشه (که سنجاب ایرانی هست).در اون منطقه بومی نباشه (که شکارچی ها زا طبیعت شکار و اسیرش نکنند. و 100% در اسارت تولید مثل کنه!که سنجاب این شروط رو نداره برای همین سراغ شرط های بعدی نمی رم!!اما راجع به اطلاعات 100% غلطی که راجع به تغذیه اش دادین!!!در جیره غذایی این حیوانات نسبت کلسیم به فسفر باید یک به دو به نفع کلسیم باشه که در دانه های روغنی که شما به عنوان غذای اصلی معرفیش کردید نسبت کلسیم به فسفر یک به هفده به نفع فسفره که این مسئله می تونه باعث مشکلات شدید متابولیکی در حیوون بشه.اگر واقعا به حیوانات علاقه دارید و صرفا دنبال کسب درامد از طریق اونا نیستید,این اطلاعات غلط رو از روی صفحه تون بردارید و حیوانات بومی و "حیات وحش " ایران رو خرید و فروش نکنید!!!گرگ و سنجاب حیوان خانگی نیستند,اگر کسی به خاطر کمبود هاش به دنبال جلب توجه با این حیوانات است,شما از این مسئله در جهت کاسبی خودتون استفاده نکنید!!!
پاسخ: ممنون دوست عزیز از این که نظر دادید. درباره ی حیوون خونگی بودن یا نبودن سنجاب این من و شما نیستیم که تعیین می کنیم. شکارچی حیات وحش با این حرف ها سربه راه نمی شه! هر کس اختیار حیوون خودش رو داره دوستان اگر واستید می تونید حیواناتتون رو در طبیعت آزاد کنید. خیلیهم کار پسندیده ایه. و اما در مورد تغذیه ش. کاش یه مقدار با دقت تر متن رو می خوندین. در متن نوشته شده سنجاب ها موارد زیر را می خورند. شما امتحان کنین اگر نخورد بعد بگید غلطه و ضمنا گفته نشده که تمام موارد زیر را با هم در یک وعده ی غذایی به حیوون بدید. در اون صورت حرف شما درست بود. به قول معروف شنونده باید عاقل باشه از اون لیستی که از خوراکی های سنجاب ارائه دادم کسی کجبور نیست همه ش رو با هم به حیوون بده تا وضعیت متابولیک حیوون به خطر بیفته می تونه دو برابر مواد فسفردار به حیوون مواد کلسیم دار بده تا تعادل برقرار شه. ضمنا تامی مطالب این ویلاگ صرفا برای راهنمایی بازدید کننده های عزیزه و من این جا نه هیچ پولی درمیارم و نه کسی رو اجبار به زندانی کردن حیوانات می کنم.


محمدحسین
ساعت1:57---15 خرداد 1393
باسلام،سئوالی از خدمتتون داشتم بنده یه سنجاب دارم که حدود یک ماه و نیم شه و اهلی است اما دستی نیست یعنی غذا از دستم میگیره و گازم نمیگیره ولی اصلا تو دست یا بغلم بند نمیشه و همش فرار میکنه و می ترسه ،میخواستم راهنمایی بفرمایید چیکار کنم که به من عادت کنه ونترسه و چقدر زمان میبره، در ضمن من 8 روزه این سنجابو گرفتم، باتشکر و سپاط
پاسخ: سلام دوست عزیز همین که از دستتون غذا میگیره نشون میده که حیوون بهتون عادت کرده ولی تو دسته بندی علمی سنجاب جو حیوانات نیمه اهلی هستش و این یعنی طبیعت این حیوون طوریه که فرار کنه پنهان بشه بترسه و اینا همه نشون از سالم بودن سنجابه بهرته سعی نکنید عادتش بدید به یک جا نشستن و آروم بودن چون باعث افسرده شدن حیوون و مرگ زودرسش میشه برای بیرون بردنش اگه فرار می کنه از قلاده های مخصوص سنجاب استفاده کنین


hesam
ساعت10:04---5 فروردين 1393
مرسی از کمکتون

arsalan
ساعت18:59---5 بهمن 1392
سلام بابت این همه اطلاعات مفید متشکرم...


پاسخ: خواهش می کنم.


یب
ساعت8:12---4 خرداد 1392


گل یاس
ساعت17:16---30 فروردين 1392
سلام از این قسمت از وبلاگت خیلی
خوشم اومد
موفق باشی
یا مهدی ادرکنی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 25 / 8 / 1391برچسب:, ] [ 1:31 قبل از ظهر ] [ سپهر محمدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام و درود به تمام کسانی که به حیوانات عشق می ورزند! و یک تبریک حسابی به کسانی که با حیواناتشون مشکل دارن. چرا تبریک؟ چون جواب سوالاتتون رو این جا پیدا می کنید!
امکانات وب


 ابزار پرش به بالا ابزار پرش به بالا

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 136
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

mouse code



ابزار گوگل پلاس

کد گوگل پلاس پیچک